Malatya – Malatya Valiliği, Malatya Büyükşehir Belediyesi ve Türk Kızılayı iş birliğiyle yürütülen "Evde Yemek Hizmeti Projesi" kapsamında, kentteki dezavantajlı vatandaşların günlük beslenme ihtiyaçları düzenli olarak karşılanıyor. Sosyal hizmet modeli olarak hayata geçirilen çalışma çerçevesinde; yaşlı, engelli, hasta, kimsesiz ve kendi yemeğini yapabilecek durumda olmayan kişilerin ikametgahlarına her gün sıcak yemek ulaştırılıyor. Sosyal dayanışma ve yardımlaşma kültürünü güçlendirmeyi amaçlayan proje kapsamında, kent genelinde belirlenen sağlıklı ve dengeli öğünler her gün sefer taslarıyla hanelere teslim ediliyor.
Kurumsal iş birliğiyle sürdürülen bu sosyal destek projesinden güncel verilere göre Malatya genelinde toplam 680 hanede yaşamını sürdüren 1320 vatandaş düzenli olarak faydalanıyor. Belirlenen hizmet programı doğrultusunda hazırlanan menüler, görevli saha ekipleri tarafından her gün vatandaşların kapısına kadar götürülüyor.
Hizmet Alan Vatandaşlar Yaşadıklarını Anlattı
Evde Yemek Hizmeti Projesi'nden yararlanan 14 yıldır yalnız yaşayan Abdulvahap İrkilata, süreçle ilgili deneyimlerini şu sözlerle aktardı:
"Tam 14 yıldır yalnız yaşıyorum. Yemek yapma konusunda çok mağduriyet yaşadım. Bir gün mahalle muhtarıma dert yakınınca hemen Malatya Büyükşehir Belediyesini aradı ve yemek alabilmem için kaydımı oluşturdu. Elhamdülillah bir yılı aşkın bir süredir mağduriyetim giderildi. Ben devletime karşı müteşekkirim. Allah devletimize zeval vermesin. Devletimi muzaffer ve payidar kılsın. Ülkemiz, memleketimiz her zaman böylesine güzel dayanışma içinde olsun inşallah."
Proje sayesinde sıcak yemek sorununu çözdüğünü ifade eden Yıldız Çınar, sağlanan hizmete dair görüşlerini şu cümlelerle paylaştı:
"Yalnız yaşıyorum. Bazen konu komşu bazen de kardeşim bana bakıyor. Yemek konusunda birtakım zorluklar yaşıyordum ama bu sorunum ortadan kalktı. Allah Malatya Büyükşehir Belediyesi ekiplerinden razı olsun yemeğimi getiriyorlar ve yemekleri de çok beğeniyorum. Emeği geçen herkese teşekkür ediyorum."
Aynı mahallede ikamet eden ve projeden faydalanan Rıza Kıroğlan, sunulan hizmetten duyduğu memnuniyeti dile getirerek yemeklerin evlerine her gün tam zamanında ve düzenli olarak ulaştırıldığını söyledi. Hatice Kıroğlan ise sağlanan destekle ilgili olarak şu ifadeleri kullandı:
"Devletimiz bize bakıyor. Allah hayırlarını kabul etsin inşallah. Bize yardım edenlerin her daim duacısıyız."
Yalnız yaşayan bir diğer mahalle sakini Mehmet Sarıkaya, kamu kurumlarının desteğini her zaman hissettiklerini belirterek şu sözleri kaydetti:
"Bizler yaşlıyız. Tek yaşıyoruz. Sağ olsun devletimiz bizi yalnız bırakmıyor, her zaman destekçimiz oluyor. Yemeğimiz kapımıza kadar getiriliyor. Emeği geçen herkese teşekkür ederim."
Üç kurumun ortak bütçesi ve lojistik imkanlarıyla yürütülen Evde Yemek Hizmeti Projesi'nin, belirlenen sosyal inceleme kriterlerine göre yeni hanelerin sisteme dahil edilmesiyle genişletilmesi planlanıyor.
KAYNAK: malatyagazete.com





















