Malatya - AFAD verilerine göre, Malatya’nın Battalgazi ilçesinde saat 09.00’da 5,6 büyüklüğünde deprem oldu. Çevre illerden de hissedilen depremin derinliği 7,03 kilometre olarak kaydedildi.
Depremin ardından yer bilimci Prof. Dr. Şener Üşümezsoy, A Haber’e yaptığı değerlendirmede bölgedeki fay hareketliliğini anlattı. Üşümezsoy, Pütürge çevresindeki fay yapısına dikkat çekerek 2020 ve 2023 depremlerinin ardından bölgede stres birikimi yaşandığını ifade etti.
Prof. Dr. Şener Üşümezsoy, A Haber’e yaptığı açıklamada, “6 Şubat'ta da kırılmayan Pütürge'de dirençli bir bölge vardı. Demek ki hem 2020'de hem de 2023'te de stres altına girdi. Oradaki ana fay kırılınca Pütürge'nin kuzeyindeki küçük faylarda sürekli küçük deprem oluyor. Ana fay deprem olsaydı 6 ve üzeri deprem olurdu” dedi.
Üşümezsoy, bölgedeki fayların yapısına ilişkin değerlendirmesini şu sözlerle sürdürdü: “Bölgede faylar küçük olduğu için küçük depremler oluyor. Büyük deprem olması için de büyük fay olmalı ve kırılmalı. Burada büyük deprem Pütürge'de olabilir. Ama 2 büyük depremden sonra olmadığı için büyük bir kitlenme var. Orada belki uzun zaman sonra 6,5'luk bir deprem olabilir.
Arap levhası doğuya doğru hareket edince Anadolu levhasındaki kırık bölgeleri yapıştırıyor. Arap levhası şiddetli hareket edince, o yapışan yerler yeniden kırılıyor. Ama bu kırılan yerler 6 Şubat'taki gibi depreme neden olmaz. Bu anlamda bu küçük faylar yolunu tamamladı. Palu'ya giden fayda stres olabilir.”
Deprem sonrası bölgede saha kontrolleri ve teknik incelemelerin ilgili kurumlarca takip edilmesi bekleniyor.
KAYNAK: malatyagazete.com





















